A Tóth József blog

A Tóth József blog

2018. május 06. - The55man

6f0aeb9c-a967-4a25-b4c4-56ca2195ccdc.jpegAz előző posztban azt mondtam,  megbeszéljük, hogyan szabadulhatunk meg a rossz szokásainktól. Mielőtt ezt megtesszük nézzük meg MIÉRT van ennek jelentősége.

Az egyetlen dolog ami visszatart attól, hogy valóra váltsd az álmaidat, elérd azt a célt amit olyan régóta szeretnél az az, hogy nem gyakorlod azokat a szokásokat amik eljuttatnának oda. Pont.

Tudom, hogy vannak akik szerint ez nem ilyen egyszerű. Én hiszem, hogy ez pontosan ennyire egyszerű!

Gondolj csak bele.

Ha a súlyoddal küzdesz, akkor rendszeresen többet eszel és kevesebbet mozogsz a kelleténél! Ez egy szokás.

Ha a kapcsolatodban rendszeresen szenvedsz, akkor szinte biztos, hogy mindig sajàt magadra fókuszálsz és arra mi az amit nem kapsz meg. Mit tesz a másik vagy mit nem tesz amit szerinted meg kellene tennie. Ez egy szokás. Egy nagyon rossz szokás.

Ha unalmasak a mindennapjaid akkor szinte biztos, hogy hajlamos vagy a lehetőségekre nemet mondani, ahelyett hogy inkább igent mondanál. Ez is egy szokás.

 

   Egy beismerés az iskolás évekből...

Számomra a suliban minden angol óra szenvedés volt. Sosem készültem rá otthon. Sosem. ( bocsi Dóra, tudom ez az én hibám )
Az érettségi után döntöttem el, hogy szeretnék megtanulni angolul.
25 perc minden nap. Elhatároztam, hogy ennyit minimum tanulok fogok.

Magoltam szavakat, olvastam könyveket, érettségi feladatokat oldottam meg, ismételtem és így tovább. Biztos akartam lenni benne, hogy holnap már egy picivel jobb leszek mint tegnap voltam. Másfél év után elsőre sikerült a felsőfok... könnyű volt ? Nem. Megérte ? Nagyon megérte.

Apropó! Nem nyelvet tanulni nehéz, a szokást kialakítani, hogy leülsz tanulni, az a nehéz. A jó hír, hogy minden nap egyre könnyebb lesz. A rossz az, hogy senki sem csinálja meg helyetted!

Most mondhatod, hogy “de nekem nincs nyelvérzékem”, “már a szüleim is kövérek voltak, vagy “ ha nem lenne balszerencsém, akkor szerencsém sem lenne” àm ezek és az ezekhez hasonló nevetséges kifogásokkal csak saját magadat csapod be és elveszed a figyelmed az igazi problémádról, az pedig az amit már mondtam, hogy nincsenek kialakítva a megfelelő szokásaid.

Amit az egész angolórás sztorival mondani akartam , hogy én ugyanaz az ember voltam, nem változtam meg. Mindössze EGYETLEN szokásom változott meg. Így változtak meg az eredményeim...

Ebből neked mi a tanulság ? 

-TJ

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jozseftoth.blog.hu/api/trackback/id/tr6713896354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása