A Tóth József blog

A Tóth József blog

2018. június 21. - The55man

9094c1e4-10ea-40cc-83c4-7aa2d08f20cf.jpegKérdezz meg 10 orvost, hogyan kell egészségesen táplálkozni és ha lesz 2 aki ugyanazt mondja akkor nagy mázlid volt!
Rengeteg könyvet írtak már a témában, neves szakemberek, orvosok, professzorok, de a mai napig rengeteg ellentmondás maradt fenn. Sokaknak vette el a kedvét, hogy a kutatások előrehaladtával rengeteg addig “jól bevált” diátáról derült ki, hogy mennyi káros hatása van valójában. Elveszítettük a hitünket. Nem csoda...

Ha még ezek a szakértők is állandóan vitatkoznak, akkor te és én mégis honnan az ördögből tudnánk eldönteni, hogy kiben bízhatunk és mi lesz a jó nekünk ??

Ami engem illet rengeteg mindent kipróbaltam eddig, hogy kiderítsem mi működik a legjobban és mostanra rájöttem, hogy a megoldás sokkal egyszerűbb mint gondoltam. A “legjobban” itt azt jelenti, hogy egész nap magas és kiegyensúlyozott az energiaszintem, fittnek és mozgékonynak érzem magam. Azt, hogy nem kell koplalnom, rendes adagokat ehetek. Az étel tartalmazza azokat az vitaminokat és ásvanyianyagokat amikre szüksége van a testemnek. Bár könyvekből tanultam meg amiről itt írok, végül csak azt ajánlom ami kiállta a próbàt a gyakorlatban is!

Az alapján ami nálam működik összeállítottam neked a tökéletes reggeli receptjét. Értem, hogy mindannyian különbözünk biokémiailag, más típusú és intenzitasú terhelésnek vagyunk kitéve, de azért mind emberek vagyunk nagyon hasonló emésztőrendszerrel. Ami engem illet én minden nap legalább 1 órát intenzíven edzek és több órát tanulok, ami nagyon nehezen menne a kielégítő táplálkozás nélkül. ( ohh igen azért is eszünk, hogy az agyunk jól működjön, remélem mindenki tudja ezt )
Tudom azt is, hogy a legtöbben utálni fogjàk ezt a listát. Nem azért, mert szerintük nem működik, hanem pont az ellenkezője. Tudják a szívükben, hogy működni fog. Ahhoz viszont be kell tartaniuk és ez néha nagyon nehéz is lehet.
Most, hogy ezt elmondtam, nézzük hogy néz ki a tökéletes reggeli!

Ébredés ( nálam 6 óra körül ) egy nagy pohár víz.
Egy fél banán
Jégsaláta kevés olivaolajjal leöntve
Paradicsom
Paprika
Rántotta 2 max 3 tojásból ( kenyérfélék nėlkül )

Ilyen egszerű!
Ha délelőtt még enni akarunk akkor az csak zöldség vagy gyümölcs legyen.

 Okè. Tudom. Átérzem. Nem könnyű. Hadd mondjam el miért.

Hallottál mar valakit panaszkodni a délelőtti órákban, hogy nincs energiája mert nem reggelizett ? Én sem. Délig a szervezetünk egyszerűen még a kiválasztás ciklusában van és semmi, mondom mégegyszer semmi szüksége arra, hogy nehezen emészthető étellel lásd el. A régi mondás miszerint “reggelizz úgy mint egy király...” egy olyan népességhez vezetett aminek a 65%a elhízott... ! Erről ennyit. Ha reggel bőségesen beeszel kenyérből, kalóriadús, nehezen emészthető ételekből az olyan mintha 5 kávét innál meg este, hogy jobban tudj aludni az éjszaka.

Nézd a jó oldalát. Nem kell méregdrága alapanyagokat, gyógyfüveket beszerezned az amazóniai esőerdő mélyéről ahhoz, hogy megadd a szervezetednek amire szüksége van. A megoldás régóta itt van előttünk. A fogyásnál nem csak az számít, hogy mit eszel, hanem az is hogy mikor és melyik más étellel együtt eszed.

Ne érts félre. Én sem mindig tartom ezt be. Senki sem várja el tőled hogy egyik napról a másikra megváltozz. Kezd kicsiben és onnan fejlődj tovább.
Tudom milyen érzés egész nap letargikusnak, fáradtnak lenni és tudom milyen fittnek, és energikusnak lenni. De nem tudod mennyire érzed magad rosszul amíg nem érezted magad igazán jól. A gyümölcsök és a zöldségek pedig kiváló lehetőséget nyújtanak az utóbbihoz.

Tegyél egy próbát, nem fogod megbánni.

-TJ

u.i: Természetesen nem gondolom, hogy ez az egyetlen jó megoldás, ha ismersz te is egyet akkor oszd meg velünk kommentben.

A bejegyzés trackback címe:

https://jozseftoth.blog.hu/api/trackback/id/tr6014063327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása