A Tóth József blog

A Tóth József blog

Hogyan alkoss jövőképet

2019. április 08. - The55man

-1relaxation-tourist-with-cocktail-beach-holidays.jpgFogalmam sem volt mit tegyek! A golyó túl drasztikus lett volna! A tabletták túl lassúak! A kés túl erőszakos!  Remegés és vérfagyasztó félelem tört rám akkor este. Olyan volt, mintha kicsúszna a talaj a lábam alól! Nem tudtam megmagyarázni. Kontrollálni még úgysem. Egyedül voltam és fogalmam sem volt mi lesz! Akkor tényleg úgy tűnt, hogy sosem lesz vége! 

Nagyjából egy óráig tartott mire úgy ahogy helyre jöttem. Viszont hónapokba telt mire összeszedtem magam!   

Mi történt aznap este ? Néhány hónappal korábban még a motocross bajnoki címemet ünnepeltem! Én voltam az egyik legboldogabb ember a Földön!  Mi történt ? 

 A válasz nagyon egyszerű: Elveszítettem a jövőképem! 

Nem tudtam, hogyan tovább és ez megijesztett! A sok negatív érzés felgyülemlett bennem és azon az estén ki kellett törnie! Ma már tudom, hogy ide vezethet ha nem tervezzük tudatosan a jövőnket! 

Ezt azért meséltem el, mert tudom, hogy nem vagyok egyedül! Időnként mindnyájan letérünk a helyes útról és elveszítjük a hitünket! Viszont azért vagyok itt, hogy elmondjam nem kell, hogy ez örökké tartson... 

Bármikor alkothatsz egy lelkesítő jövőképet! Bátorítalak is, hogy most azonnal írd meg hogyan nézne ki a tökéletes napod! 

Szinte hallom ahogyan mondod! " Pont ez az én bajom, nem tudom hogy mit akarok

Tudod mit ?! Ez a blog neked szól! 

Azután a szörnyűséges este után tudtam, hogy valamit változtatnom kell. Gyorsan. 

Eldöntöttem, hogy megtervezem a tökéletes napom és el is kezdem megvalósítani! Nem ment könnyen, mert szinte gőzöm sem volt mihez akarok kezdeni !   Viszont a folyamat közben szépen lassan megtanultam, hogyan kell csinálni!  Ha visszatekintek az elmúlt 3 évre, én az alábbi lépéseket használtam... Remélem segíteni fognak neked is! 

Írd le azokat a dolgokat amik biztosan benne lesznek a napodban! Ha imádsz edzeni, akkor azt, ha lovagolni, akkor azt. Nem számít. Írd le! 

Megtervezni a tökéletes napunkat olyan, mintha egy mesterművet készítenénk. Nem várhatjuk, hogy elsőre tökéletes lesz. Folyamatosan csiszolnunk kell. Kérdezd meg bármelyik írót, hogy az első 5 vázlat mindig szerkesztésre szorul. Így van ez a víziónk elkészítésével is.  

Amikor leírtuk mi lesz biztosan benne, kezdjünk időpontokat felvázolni. A napod melyik részében szeretnéd csinálni azokat a dolgokat ? 

Fontos, hogy egyre jobban megismerd magad. Tudnod kell válaszolni az olyan kérdésekre, mint 

Ha emberek között vagyok, az feltölt energiával, vagy lemerít ? 

Az identitásom inkább művész, menedzser vagy vállalkozó ? 

Mit szeretek, korán felkelni, vagy inkább sokáig fennmaradni ? 

Kiket csodálok és mi az ami közös ezekben az emberekben  ? 

Csapatban szeretek dolgozni, megosztott felelősséggel ? Önállóan felügyelet nélkül ? Vagy a kettőt kombinálva csapatban, de saját felelősséggel ? 

Emberekkel dolgozom szívesebben, vagy gépekkel ?

Kinek a szeretete és a tisztelete a legfontosabb nekem ? 

Mit szeretnék, mit mondjanak rólam amikor nem vagyok a szobában ? 

Ha tudsz ezekre a kérdésekre válaszolni, akkor többet tudsz magadról, mint az emberek 95 százaléka! Gratulálok.  Ha még nem, az sem baj. Itt az ideje megismerned magad!  

A legfontosabb a vízióddal kapcsolatban, hogy az egy "élő" folyamatosan változó dolog! Nem baj ha még most nem tudod tökéletesen megmondani, hogy mit szeretnél, DE kezd el papírra vetni amit már biztosan tudsz... Akkor jönni fog a többi is!  Hetente legalább egyszer írd újra, hogy átéld, érezd és megtapasztald, hogy milyen érzés lesz ha már elérted a célodat! Mert így lesz... 

Talán hamarabb, mint gondolnád! 

-TJ

 ui: A víziónk megvalósítása nem könnyű! Egy rakás meggyőződés / paradigma áll az utunkban amiket meg kell változtatnunk ha sikerrel akarunk járni! Kezd el megtanulni hogyan teheted meg mindezt! ( még 3 napig elérhető ) 

A bejegyzés trackback címe:

https://jozseftoth.blog.hu/api/trackback/id/tr4914701818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása