A Tóth József blog

A Tóth József blog

Az 1 szokás, ami mindent visz

2019. július 11. - The55man

unadjustednonraw_thumb_5c7.jpgEgy barátom, aki jól ismer és tudja, hogy évek óta naponta 3-4 órákat tanulok, megkérdezte mi volt a legértékesebb dolog, amit az elmúlt években tanultam!!   Őt sokkolta, amit mondtam neki! 

Kétség kívül...

  • Tanulmányozni a viselkedést és észrevenni a cselekvéseink mögött rejtőző valódi okokat rendkívül hasznos! 
  • Megtanulni, hogyan lehet ezeket a mintákat megszakítani és új szokásokat kialakítani, az megfizethetetlen!
  • Elsajátítani az érzelmeink uralásának a képességét felbecsülhetetlen..

 Azonban..  Van 1 dolog, amit még ezeknél is többre értékelek! 

HÁLA!  Ezt volt a válaszom neki: HÁLA!  ( Ne hagyd abba az olvasást! ) Elmondom miért! 

Megtörtént már veled, hogy reggel rosszul érezted magad és utána egész nap sorozatosan rossz dolgok történtek ?  Ez már csak így működik.  Te vonzottad azokat a dolgokat!  A negatív érzelmekkel teli test, mágnesként vonzza azokat a körülményeket, amik újra negatív érzelmet keltenek benne! 

Azonban..

A jó érzésekkel teli test is mágnesként vonzza azokat a körülményeket, amik újra jó érzéseket váltanak ki belőle...   és pontosan itt jön képbe a hála! 

A hála a legegészségesebb emberi érzelem! Minál inkább kifejezed a hálád azért amid van, annál több mindened lesz amiért hálás lehetsz!

- Zig Ziglar 

Amikor hálásak vagyunk a  félelem és az aggódás megszűnik !  Talán túlzásnak tűnik, de nem az!  Hadd meséljem el, hogy én mikor jöttem rá! 

Néhány éve a nagybátyáméknak segítettem a mezőgazadasági munkákban. Én csak egy kis pénzt akartam keresni, de kiderült, hogy nehezebb, mint gondoltam! Amikor ilyen gépeket vezet az ember, annyi minden mehet tönkre és ment is, hogy nem volt egy nyugodt percem sem! Valami probléma mindig felmerült!  Szerettem magát a tevékenységet, de a folytonos aggodalom tönkretette a jó kedvemet!  Ebben az időben jutott eszembe egy gyakorlat amiről már többször hallottam, de addig figyelmen kívül hagytam!  Ma már tudom, hogy nagy hiba volt!  

A következőt csináltam:  Reggelente leültem egy csendes, nyugodt helyre és nyugtató zenét hallgattam. Közben olyan dolgokra gondoltam, amelyekért tényleg hálás lehetek ( meglepő mennyi mindent veszünk természetesnek, ha elég ideig van körülöttünk... )  Ilyen kérdéseket tettem fel:

  • Miért lehetek igazán hálás ma reggel ? 
  • Mi az amit kaptam, de nem én teremtettem meg, hanem "ajándék" volt ? 
  • Mi az, amire büszke lehetek ? 
  • Miért lehetek izgatott a jövőmet illetően ? 
  • Mi most a legnagyszerűbb dolog az életemben ? 
  • Mit veszek természetesnek, amiért mások imátkoznak ? 
  • Hogyan lehetek olyan szerencsés, hogy XY van az életemben ? 

Az egész dolog nem tartott 10 percig, de a hatása varázslatos volt és a mai napig az! 

Lassan elkezdett megváltozni a gondolkodásom. Már nem arra gondoltam, hogy mi mehet tönkre, hanem hogy mi sülhet el jól!   Sokkal kevesebbet aggodalmaskodtam. Energikusabban és jókedvűen mentem dolgozni. Drámaian lecsökkent a meghibásodások száma és a meglévőket is gyorsabban megoldottuk! Azok a dolgok amik addig bosszantottak, kezdtek teljesen megszűnni. Azok pedig amiket korábban csak reméltem, egyre sűrűbben történtek meg! A legmegdöbbentőbb az volt, hogy a változás egyik pillanatról a másikra történt!   Az egész olyan volt, mint egy VARÁZSLAT! 

Ez az a varázslat, amit szeretnék most átadni neked! 

Az normális ha túlzásnak tűnik. Éppen ezért bátorítalak, hogy próbáld ki te magad! Minden reggel adj hálát azért amid van! Tegyél fel olyan kérdéseket, amik nagyszerű érzéseket váltanak ki belőled! Állj meg egy pillanatra és vedd észre az apró dolgokat.  Meglásd, hogy a változás amit ezután tapasztalsz, felülmúlja minden korábbi elvárásodat és ki tudja, talán azon is elgondolkozol, amit Einstein mondott egyszer: 

 

Csak kétféleképpen élheted az életedet. Vagy abban hiszel, hogy a világon semmi sem varázslat. Vagy pedig abban, hogy a világon minden varázslat.

 

- TJ 

  

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jozseftoth.blog.hu/api/trackback/id/tr3014936012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása